"תגיד, מה המחיר?"
"יקר לי!"
"אצלו זול יותר"
אלה הן דוגמאות למספר אמירות מאוד נפוצות שאנו גם משתמשים בהן וגם מתמודדים איתן כבעלי עסק. אז איך מתמחרים?
זו הצעתי
נקודת המוצא: תמחור שירותים שונה מתמחור מוצרים. כאשר התמחור משקף מפעל יצרני או חברה המעסיקה עובדים, נכנסים למרכיב התמחור נתונים נוספים. אחוזי הרווח הנדרשים הם עולם ומלואו שחלקו קשור לשווקים שונים (לדוגמה מסעדנות) ולעוד מרכיבים.
מעל לכל אלה, ישנם שלושה כללים, בסדר הזה, המרכיבים תמחור נכון.
השורות התחתונות – תמחור מוצר או שירות מורכב גם משיקולים טכניים של עלות מול רווח, אך האתגר הגדול של בעלי העסקים אינו שם אלא במתח בין מחירי השוק, כמה אני חושב שאני שווה ומה היעדים הכלכליים שלי. השילוב בין שלושת המרכיבים שצוינו במאמר זה, יאפשר איזון